Ny slede fra Axaeco




Vi innvier nysleden - fantastisk doning - elsker den!!!


Jeg trengte sårt ny slede! Den gamle tursleden vår som vi kjøpte brukt for et par år siden begynner og bli veldig sliten. Og er i ferd med og revne i to. Så årets julegave fra min elskede var en lettere, smidigere modell til vårt lille spann. Kriterier: Vettug pris, rask leveringstid, gode bremser, lettstyrt, lett og pakke med seg på taket av konebilen, robust og stødig.




Jeg har bare hatt tre-sleder tidligere. Men denne gangen gikk jeg for aluminium. Etter og ha sett på mange ulike alternativer har jeg bestemt meg for en Marathon Long Distance slede fra Axaeco Sleddog Equipment i Sverige.

Maraton sleden er tøff og sterk slede som passer perfekt til mellom og langdistanse turer / løp. Den har et innovativt styringssystem som gjør den lett og behagelig og kjøre. Sleden er godt testet i tøffe løp som Finnmarksløpet og Femundløpet. Selges komplett med T-Rex aluminium runners, et par Fast Trax plastikk belegg, slede bag, bremse og bremsematte.

Jeg er kjempefornøyd med rask tilbakemelding og super service fra Henry Coronica midt i juleferien! De hadde klar en Marathon slede, som ankom Tromsø rett før helga. Og nå i helga fikk vi pakket ut vidunderet og tatt den i bruk. På nydelige turer med hundene i fjellene bak hytta.



Fra jomfruturen med sleden lørdag kveld i praktfull blåtime


Lengde 9 fot - 275 cm, høyde på styret 105 cm, bredde 52 cm, vekt 20 kg inkludert sledebag. Og prisen er heller ikke så værst: NOK 18,857 inkludert frakt fra Axaeco i Sverige til Tromsø. I tillegg kom moms på NOK 5,128 (innbetaling til DBSchenker AS i Bodø). Splitterny slede er bare så luksus! LYKKE!



Montering av sledebelegg på nysleden gikk veldig greit.


Slipptauet / Alpi hurtigutløser fra BEWE er gull verdt! Kan bestilles her.



Da vi kom hjem etter første tur med sleden oppdaget jeg til min store forskrekkelse at løkka som spannet / midtlina er festet i var på tur og skli ut - skruen var ikke tightet godt nok til. Det gikk heldigvis bra - og vi har nå laget alternativt feste fra spannet til sleden.


Comments