Opptur og nedtur på show

My husband says that in his next life he will try to find a woman who does not have dogs (in plural) ..... or cats.... I don't quite belive him.... cause he is just as fond of our furry friends as I am. One of the many respons why I love him so much!



Vår kjære Chena deltok på NKK Harstad i dag sammen med Line Ingebrigtsen. Chena er en veldig flott og funksjonelt godt bygget hund. Men hun er desverre ikke noe glad i utstillinger og spesielt ikke det å bli håndtert av dommeren. Det er ikke det at hun er redd - hun er bare skikkelig ukomfortabel med å bli "invadert / tatt fast". Hun liker det ikke. Denne gangen forsøkte vi med en annen handler enn meg - for å se om det kunne hjelpe. Chena stiller seg veldig bra opp og traver flott i ringen. Men "intimsfæren sin" den vil hun ha for seg selv. Sånn er det bare. Og desverre så bakket hun ut ved håndtering også i dag og det ble dermed blå sløyfe - men fin kritikk av dommer Mats Johnsson: "Mykket gode prop, fem hode med bra utr, mykket bra hals og rygg bratt kors, velformet brystkorg, noe knapt vinklet fram, pas benstamme, vel kort i sine rørelser, kunne hatt bedre selfortroende." 

Chena har fra før to små-cert og det hadde vært skikkelig stas om vi hadde klart og dra i land stor-Certet på henne. Samtidig så tenker jeg at "skitt au" - vi klarer oss helt fint uten. Enough is enough. Tusen takk kjære Line for all innsats og trening og for at du reiste hele veien til Harstad for å konkurrere med Chena. Du er en rådyktig handler. Chena digger deg! Og det gjør jeg også! Nå gleder vi oss til å få gjengen hjem igjen til Håkøya!



Det ble desverre ingen show-hund av lille Lykke heller. Men hva gjør vell det, når vi i henne har fått en superflink lederhund som jeg fryder meg over hver gang jeg er ute med spannet. Ingenting gjør meg mere glad enn å se hundene jobbe godt i team! Det slår både rosetter og titler og glory i ringen. Nydelige effektive bevegelser, fokus, guts og fart. Lykken er en lederhund som lille Lykke. Her i led på dagens tur sammen med stødige og trygge Vida - som nå er friskmeldt etter operasjon og superfornøyd med at hun får være med i spannet igjen.

Så til neste år blir det Bolt og Saija som blir vårt hovedfokus i show-ringen. Og det kommer til å bli kjempebra! 

Comments