Lykke i Sandneshamn

Lørdag var jeg på "hentetur" med fly til Gardemoen. Endelig skulle lille Lykke - Barkas Perrera Drop Dead Super - som har skapt så mye emosjoner på facebook de siste ukene - flytte hjem til oss. 

Grunnen til all oppstandelsen er at lille Lykke kommer fra såkalte utstillingslinjer og dermed er en såkalt "showhusky". Jeg håper hun vil bli en super showhusky og gleder meg til og konkurere i ringen med henne. Men jeg har også tro på at hun skal bli en flink trekkhund i mitt lille spann. Både mamman og pappan hennes jobber godt i selen, og mamman har til og med kjørt løp. 

Du kan lese mer om Lykke og hennes stamtavle her. Dette blogginnlegget har vært hyppig besøkt med over 1000 visninger så langt.

Akkurat nå er Lykke en 8 uker, knusbedårende pelskledd røver med pirajatenner og kosepels, som har sjarmert oss alledeles i senk. Hun er tøffere enn toget - og verdens nydeligste lille valp. Uredd, nyskjerrig, selvstendig og tillitsfull. En fantastisk robust og deilig frøken. Tusen takk Bente og Rune! Dere har gjort en super jobb med henne! Jeg gleder meg til fortsettelsen!



Lille Lykke på Gardemoen med oppdretter Rune Dalby. Lykke oppførte seg eksemplarisk på reisen nordover. Det var skikkelig tordenvær på Gardemoen, men det brydde ikke Lykke seg om. Etter og ha sjarmert alle vaktene i sikkerhetskontrollen i senk, sov hun fornøyd i reisebagen ved siden av meg hele veien opp til Tromsø. Vell fremme i Tromsø ble vi hentet på flyplassen av Rune og Ingrid-Helene, og deretter bar det videre til Håkøya og så til hytta vår i Sandneshamn.


Fremme i Sandneshamn etter en lang reise fra Son. Ingrid-Helene og Lykke var bestevenner fra første sekund.

Sverre-Leander og Lykke


Søndag fikk vi besøk av Bordercollie-valpen Nomi som er bare et par uker eldre enn Lykke. Artig og se disse to sammen! Lykke var klart den tøffeste.

Mandag var vi på fisketur med Noas Ark - og Lykke var med. Hun snorksov i armene til Sverre-Leander på køya under dekk, mens vi dro ombord den ene fisken etter den andre. Super mat til både folk og hunder.

Lykke er allerede et fullverdig medlem av flokken. Hun lar seg ikke pille på nesen. Her sammen med Bolt i sofaen på hytta tirsdag. Siste dag av ferien.

Valpespam!

Formiddagsblund sammen med Bolt tirsdag.

Lykke 8.5 uker. Ingrid-Helene er tålmodig og flink fotograf.

I did not know that it was possible to love Chena more than I allready do. But her patience with this little piraya is just amazing. Completely melts my hearth. Lykke has found herself a new mom - and Chena av new purpose. They are so good for eachother.

Comments